Inrichten ontvangstruimte
Inrichten ontvangstruimte
De receptie is de allereerste fysieke kennismaking met je bedrijf. Hiermee geef je meteen de eerste indruk van je organisatie of bedrijf. Het is daarom belangrijk om bij het inrichten van de ontvangstruimte goed te kijken wat je wilt uitstralen
Dit zijn de 5 belangrijke tips voor het inrichten van een ontvangstruimte:
Dit zijn de 5 belangrijke tips voor het inrichten van een ontvangstruimte:
1. Denk na over de layout. De receptie is een ruimte waar Klanten en relaties bij het bedrijf worden ontvangen. Zorg ervoor dat ze comfortabel kunnen zitten en eventueel ook nog wat kunnen werken. Voorkom dat de meubels te dicht bij de deur staan in verband met tocht maar ook dat bezoekers niet teveel last hebben van in- en uitloop. Leg tijdschriften of boeken neer die te maken hebben met je branche of vakgebied zodat een wachtende zich kan vermaken. En natuurlijk is een koffieautomaat ook een prettige toevoeging in een ontvangstruimte of receptie.
2.Ga voor een praktisch ontwerp. De receptie is een drukbezocht plek; Er is de hele dag beweging van binnen naar buiten en anders om. Het kan er daarom al snel rommelig uitzien Zorg dus voor een slimme indeling. Bij slechte weersomstandigheden kan het bij de receptie al snel nat en zelfs modderig worden. Zorg voor praktische zaken zoals een paraplubak en een goede (grote) droogloopmat. Zorg ervoor dat het netjes blijft.
3. Bedrijfslogo. Natuurlijk is het belangrijk om de ontvangstruimte praktisch in te richten maar maar natuurlijk moet er ook ruimte zijn voor het bedrijfslogo. Subtiel of heel dominant dat is afhankelijk van het type organisatie. Vaak is het ook goed om in het interieur de bedrijfskleuren terug te laten komen. Dit vormt een mooi geheel en geeft ook aan dat er over nagedacht is.
4. Een prettige binnenkomst. Het is belangrijk als je een bedrijf binnenloopt, je meteen een prettig gevoel krijgt. Vraag je af hoe jij begroet zou willen worden en zorg ervoor dat jouw relaties en klanten dit prettige gevoel ook krijgen als je jouw bedrijf bezoeken.
5.Zorg voor voldoende ruimte voor de receptionis(te) Grote kans dat de receptionist dagelijks behoorlijk wat pakketjes aanneemt en dat die pakketjes niet a la minute opgehaald worden. Zorg dus altijd voor voldoende plek waar hij of zij de dozen uit het zicht kan neerzetten. Niets oogt zo ongeorganiseerd en onprofessioneel als een receptionist die een gast niet behoorlijk kan verwelkomen dankzij een berg dozen die in de weg staat. Geef de receptionist ook altijd een werkplek die ruim is en aansluit bij de stijl van de ruimte.
Neem contact met mij op voor de inrichting van de receptie
Gratis informatiegesprek
Wilt u een receptie in gaan richten of herinrichten? Wij komen gratis en geheel vrijblijvend bij u langs om de mogelijkheden te bespreken
Compleet plan
Wij maken een compleet plan voor u waarin wij alle puzzelstukjes voor u op de juiste plek leggen. Inclusief 3D interieurplan.
Projectbegeleiding
Van planning tot uitvoering en montagewerkzaamheden, Wij begeleiden het volledige project totdat het compleet voltooid is.