Callcenter inrichting

 Bij het inrichten van een callcenter zijn een aantal specifieke punten erg belangrijk.
Een callcentermedewerker moet zich goed kunnen concentreren op het gesprek dat hij of zij voert. Zaken als omgevingsgeluid, akoestiek en een goede ergonomie zijn zeer essentiële aandachtspunten.

Dit zijn de 5 belangrijke tips voor het inrichten van een callcenter:

1. Zorg voor voldoende ruimte op de werkplek. Hierdoor zorg je er meteen voor dat er voldoende ruimte tussen de medewerkers is en beperk je het omgevingsgeluid op een callcenter. Ook de haedsets op het callcenter pakken dan minder omgevingsgeluid op wat voor de persoon aan de andere kant van de lijn veel prettiger is.

2. Een goede akoestiek is zeker voor een callcenter geen overbodige luxe. Door hoogwaardige akoestische materialen en producten te gebruiken kun je het omgevingsgeluid in een callcenter tot een minimum beperken. Het bevorderd de concentratie, comfort én de gezondheid van de callcenter-medewerker.

3. Door het intensieve mentale werk van een callcenter-medewerker ontstaat er spanning in het lichaam en is het belangrijk dat de werkplek goed in te stellen is. Dit helpt lichamelijke klachten te voorkomen en uiteindelijk ook het ziekteverzuim terug te dringen. Zorg er daarom voor dat de werkplekken op het callcenter goed in te stellen zijn op de individuele medewerker. Denk hierbij aan een goed instelbare bureaustoel, een in hoogte verstelbaar (zit/sta) bureau en een in hoogte verstelbare monitorarm.

4. Maak bij de inrichting van een callcenter optimaal gebruik van het beschikbare daglicht. Daglicht geeft energie en dat is heel belangrijk. Hierbij moet wel rekening gehouden met de reflexie op beeldschermen en bureaubladen. Teveel reflexie hierop kan bijvoorbeeld hoofdpijn veroorzaken. 
   
5. Zeker gezien het mentale aspect van callcenter-werk is het essentieel om regelmatig te ontspannen. Even weg van de (intensieve) gesprekken en het kijken naar een beeldscherm. Reserveer daarom ook ruimte waar medewerkers even kunnen ontspannen en afschakelen zodat ze daarna weer fris en alert aan het werk kunnen.  


Neem contact met mij op voor de inrichting van een callcenter

Contact

Gratis informatiegesprek

Wilt u een callcenter in gaan richten of herinrichten? Wij komen gratis en geheel vrijblijvend bij u langs om de mogelijkheden te bespreken

Compleet plan

Wij maken een compleet plan voor u waarin wij alle puzzelstukjes voor u op de juiste plek leggen. Inclusief 3D interieurplan.

Projectbegeleiding

Van planning tot uitvoering en montagewerkzaamheden, Wij begeleiden het volledige project totdat het compleet voltooid is.